Zbraně podvodníků

Jaké zbraně podvodníci, neplatiči a notoričtí stěžovatelé používají?

Vysvětlili jsme si jak si různé firmy mohou zadělat na problémy s rlznými typy neplatičů a jak se z nich stávají podvodníci, kteří nakonec firmám na internetu i mimo něj kazí dobrou pověst. Teď se podíváme na to jaké zbraně k tomu používají a do jaké míry je relevantní k něčemu takovému vůbec přihlížet.

Nejčastěji používané jsou internetové diskuse, zvláště ty nemoderované a bez nutnosti zdržující registrace - co nejjednodušeji dostat co nejvíce nepravdivých a lživých pomluv mezi co nejvíce lidí je prvotním cílem všech takto vzniklých podvodníků. Firma Ekonomické stavby s.r.o. o tom ví své - z tisíců spokojených klientů se rekrutující 3 nebo 4 potížisti Vám neoprávněně dokáží zavařit tak, že veškerá snaha o budování značky jde do kelu. A přitom by stačilo jediné - umět potížisty a podvodníky odhalit na první pohled a vůbec s nimi žádnou spolupráci nezačínat. Jak jsme si ale hned na úvod řekli, to neumí nikdo.

Dalšími prostředky jsou pak vlastní webové stránky ať už u poskytovatelů, kteří je nabízejí zdarma, nebo přímo na vlastní doméně, výhodou takových webů je, že jejich prostředky jsou plně pod kontrolou jejich vlastníků, takže si mohou (pokud to není v rozporu se zákonem)  dovolit psát i to, co by jim na veřejně přístupných diskusích neprošlo.

Sociální sítě - to je kapitola sama pro sebe, na internetu kolují návody jak podvodným způsobem získat ohromné počty sledujících (na twitteru, facebooku, myspace atp.) nebo jak vhodně zvoleným okolním obsahem dostat sdělení k co největšímu počtu uživatelů. Sice už je to za hranicí legálnosti, ale takto vytvořené falešné profily jsou v rukou podvodníků obrovsky účinným nástrojem, který dokáže jejich oběti způsobit škody nejen na pověsti ale dokonce ji i fyzicky zlikvidovat - záměrně zde nebudu popisovat konkrétní techniky, neboť by se toho mohli ještě někteří chytráci chytnout...

Emailové spamovací kampaně - kampaň není sice to správné slovo a spojujeme si ho většinou spíše s reklamou, ale má nejblíže k tomu co podvodníci dělají. Rozeslat obrovské množství emailů a zasáhnout velkou skupinu lidí je relativně jednoduchá záležitost, stačí si jen stáhnout nebo koupit nějakou databázi emailových adres a zbytek už je jen software. Naštěstí to už vyžaduje trochu víc, než být jen průměrně počítačové gramotný a tak takových nekalých podvodných a zavádějících emailových kampaní je jen malé množství.

Stará známá česká televizní pomluva - asi nejefektnější jsou na míru připravené a účelově vedené televizní reportáže typu černé ovce atp. Zvláště pro extroverty, kteří se vyžívají ve zvýšené pozornosti a vezou se na vlně společenského trendu odhalování korupce a zločinu, je toto pravý ráj. Redakce, která by podle mě měla být nestranná a dát prostor k vyjádření všem, zmíněným stranám, zaujmout nesutrální postoj a pouze informovat. Pořady v naší veřejnoprávní televizi rozhodně nejsou nezávislou investigativní žurnalistikou, ale pod tlakem na zvyšování počtu diváků účelově vybíranými, účelově vedenými a nekompromisně jednostranými reportážemi prošpikované marketingové nástroje  na prodej reklamy a zvyšování prestiže televizní stanice.